Welcome to War Doves, please Login or Create an account to get full access to the forums.

eller kanske den reducerade

Offline Labi1995 Posted 01-29-2019 - 02:21 PM
Senior Poster

Registered

298 Posts
Labi1995
Efter tr?ningsperioden p? sex veckor gick proverna igenom ett repetitionsbatteri f?r att best?mma effekten av f?r?ndringen i g?nggatan. Intressantare gjorde forskarna Nike Air Max 90 Mujer ocks? ett uppf?ljning p? minst ett ?r med varje patient f?r att avg?ra om ingripandet hade en varaktig framg?ng. H?r ?r vad de fann: Resultaten av denna studie ?r sl?ende genom att de ?r s? enhetligt positiva, vilket n?got ?vervinner begr?nsningen av en liten provstorlek och brist p? en Nike Air Force 1 Femmekontrollgrupp. F?r ett tillst?nd som normalt kr?ver kirurgisk ingrepp, att ha tio personer som var kandidater till kirurgisk ingrepp, undviker operation och ?terg?r till normala aktivitetsniv?er som ett resultat av att modifiera deras g?ng ?r ett mycket uppmuntrande resultat. Faktum ?r att alla utom en av de tio individerna kunnat slutf?ra hela 5 km k?rprovet Nike Air Max 270 Donnemed praktiskt taget ingen sm?rta efter sex veckors interventionsperiod och uppf?ljning efter ett ?r visade att eventuella f?r?ndringar som intr?ffade under interventionen beh?ll l?nga -termin.Nike Air Max 90 Femme Rose Jag ?r alltid tveksam till att kalla n?gonting ett "botemedel", men det ?r sv?rt att argumentera med dessa resultat. Styrkan i dessa resultat tyder p? att g?ngmodifieringen kan bli en f?rstahandsbehandling vid hanteringen av fr?mre facksyndrom och f?resl?r att operation beh?ver inte vara det ?de som drabbats av detta sm?rtsamma tillst?nd m?ste bukas. Det ?r ocks? uppmuntrande att dessa patienter verkar inte ha upplevt negativa resultat fr?n g?ngmodifieringen - f?r?ndra fotstrejk och andra aspekter av strid kan f? oavsiktliga f?ljder och det ?r viktigt att komma ih?g detta n?r man till?mpar ett ingrepp som det h?r. Till exempel fann en annan studie som betraktade effekterna av framfoten (via POSE-tekniken) ?kad kraftabsorption och excentriskt arbete vid fotledet i POSE-l?pare, men den studien f?reskrev att l?pare inte l?ter h?len www.melanieo.fr r?Nike Air Zoom Spiridon Femme ra marken (n?stan alla l?pare jag har observerat l?ta h?len r?ra ner efter initial kontakt med f?tterna). Med tanke p? blandningen av metoder som anv?nds i den aktuella studien (kadenceutbildning, POSE-borrningar, barfota), ?r det sv?rt att veta exakt vad de resulterande formul?rf?r?ndringarna s?g ut. ?nd? vill vi inte helt enkelt handelskammarsyndrom f?r Achilles tendinopati eller en Nike Court Lite Damskie metatarsal stressbrott och det ?r uppmuntrande att detta inte verkar ha h?nt. En av anledningarna till att denna studie ?r s? gl?djande ?r att det visar att till?mpning av biomekanisk Kunskap om l?pande g?ng till en viss skada kan leda till ett lovande nytt terapeutiskt ingripande. Vi vet att h?lsl?ckande ?kar trycket i det fr?mre facket och f?rmodligen fungerar tibialis fr?mre h?rdare i f?rh?llande till framfoten sl?ende. Det ?r s?lunda logiskt att Nike Air Max 90 Femme undvikande av en h?lslag kan minska symtom som ?r f?rknippade med CECS och eventuellt "bota" tillst?ndet - det verkar som om det h?r ?r exakt vad som h?nde. Det vi inte vet f?rvisso ?r om en liknande ingripande kan fungera f?r andra f?rh?llanden d?r kopplingen mellan biomekanik och patologi ?r mindre klar. Vi vet inte s?kert vilken Adidas Ultra Boost Damskie aspekt av l?pformen f?r?ndringen ?r ansvarig f?r dessa positiva resultat - var det f?rfoten strejken, eller kanske den reducerade stridl?ngden eller ?kad kadens som hade st?rst effekt. F?rhoppningsvis kommer framtida studier att f?rs?ka f?rs?mra detta. F?r att sluta ska jag notera att f?r n?gra m?nader sedan lyssnade jag p? en brittisk tidskrift f?r sportmedicin podcast intervju med Dr Andrew Franklyn-Miller - han rapporterar ocks? framg?ngen med Gait omskolning f?r behandling av kammarsyndrom, s? vi kan verkligen vara p? n?got h?r. Jag hade lite akillism?rta www.goulvenbazire.fr n?r jag f?rst ?vergick, och ibland f?r jag en liten bit. Saken som verkar lindra detta ?r att suga mina f?tter i kallt vatten efter en k?rning. Beh?ver inte vara isig - faktiskt, om det ?r f?r kallt, verkar det minska effektiviteten. Slutligen fokusera p? att koppla av dina f?tter och ben n?r du k?r. Jag tror att f?rs?ka ?ndra din grind kan orsaka att du b?r sp?nning i f?tterna och benen, vilket st?r funktionen och ?terh?mtningen.
Back to top Find Quote

Forum Jump:

User(s) browsing this thread
1 Guest(s)

© 2014 War Doves

Community software by MyBB

Premium Theme by ThemeFreak