Welcome to War Doves, please Login or Create an account to get full access to the forums.

jag lite obehag i kn

Offline Labi1995 Posted 01-26-2019 - 12:31 PM
Senior Poster

Registered

298 Posts
Labi1995
Efter avslagsfasen b?rjade jag prova olika saker. Jag b?rjade glasera mitt kn? tv? g?nger om dagen och ta en ibuprofenregim. Jag k?pte en skumrulle och b?rjade rulla 2-3 g?nger om dagen. Jag b?rjade Adidas Deerupt Damskieg?ra flera olika benf?rst?rknings?vningar som specifikt riktar mot mina h?ftborttagare, hamstrings, quads och kalvar. F?r att kompensera f?r att jag inte kunde springa gjorde jag lite pool, cykling och simning. Under de f?rsta veckorna skulle jag "testa" mina ben n?gra dagar och varje g?ng jag skulle g?ra det mellan 1 och 2 miles innan sm?rtan ?terv?nde, n?dde ofta en h?rd niv? innan jag skulle st?nga ner den och k?nde mig frustrerad och besegrad . Efter de f?rsta veckorna best?mde jag mig f?r att inf?rliva vila i blandningen och ett par g?nger gick en vecka till 10 dagar utan att springa alls. Efter att ha vilat en vecka eller mer skulle mina ben k?nna sig bra utan sm?rta alls och jag skulle b?rja bli upphetsad. D? skulle jag bota p? mina skor, f?rs?k att g? och springa och mellan miles 1 och 2 skulle sm?rtan b?rja om igen, Adidas NMD Damskie vilket oundvikligen fick mig att sk?ra min k?rning kort. N?r loppet blev n?rmare och n?rmare, blev jag mer och mer desperat. Jag k?pte Patt Rem, jag k?pte Mueller Max Strap, jag k?pte ett nytt par skor, jag k?pte "The Stick", jag gick och s?g en fysioterapeut som rekommenderade b?gst?dsinsatser som jag slutade med. Ingenting jag f?rs?kte gjorde n?gon skillnad. Varje g?ng jag skulle g? ut ur en k?rning skulle sm?Nike Air Max 90 Dames rtan b?rja igen. Ungef?r en vecka f?re t?vlingen ber?ttade jag min mamma om det och jag sa till henne: "Det blir ett mirakel om jag kan springa loppet." Fem dagar f?re loppet var det soligt och 70 grader h?r i Chicago och om du ?r fr?n detta omr?de vet du hur s?llsynt det ?r f?r mars. Jag kom hem fr?n jobbet och jag var DYING f?r att g? och springa. N?r jag satt framf?r min garderob satte jag p? mina strumpor m?rkte jag Nike Air Vapormax Dames ett gammalt par l?parskor mot baksidan av min garderob, ett par Saucony Ride 2s som jag hade g?tt i pension i november i november. Jag hade sedan bytte till Saucony Guide 5s i december efter att ha bes?kt en l?pande butik och fick veta att jag beh?vde en st?dsko p? grund av ?verpronation. Jag hade bytt mellan Guide 5s och ett par Brooks 'Green Silence f?r snabbare k?rningar. Jag s?g skorna d?r ensamma i min Nike Air Max 97 Femme garderobs baksida och t?nkte p? mig sj?lv, "vad i helvete har jag f?rs?kt allt annat, jag kan lika v?l se om en annan sko ?ndrar n?gonting." Jag ?lskade Riden 2s. Jag har aldrig haft n?gra skador n?r jag k?rde i dem och hade g?tt i pension tv? par innan de bytte. Dessa skor gjorde en v?rld av skillnad. Jag avslutade en 3,6 mil k?rning den kv?llen och n?r jag kom tillbaka till huset ringde jag min fru, mina v?nner och min bror Nike Air Max 95 Femme (alla l?pare) f?r att ber?tta f?r dem de stora nyheterna. Ett par dagar senare hade jag en annan sm?rtfri 3-mils k?rning och var villig att ge Half Marathon ett skott ... Jag hade inte k?rt mer ?n 3,5 miles ?t g?ngen p? 6 veckor, men jag ville s? illa springa den h?r t?vlingen.
Under halvmarathonet hade jag lite obehag i kn?et som b?rjade mellan miles 4 och 5 men det steg aldrig till niv?n "sm?rta" och jag Adidas Ultra Boost Damskie kunde slutf?ra NYC Half i 1:45:02. Jag ?r inte en crier, men jag b?rjade gr?ta efter att jag korsade m?lstrecket. Jag hade allt annat ?n hoppat p? att jag skulle kunna k?ra loppet, ?n mindre slutf?ra mitt f?rsta halvmarathon p? en respektabel tid. Vid denna tidpunkt ?r jag ?vertygad om att en skiftbyte spelade en stor roll i utvecklingen av min ITBS. Det h?nde mig inte direkt med att jag skulle springa 100 + mil i det nya www.anbilazio.it paret f?re starten av ITBS-symtomen. F?r alla ?r ITBS drabbade d?r ute - jag k?nner din sm?rta! ?ven om skor kanske inte kan f?rhindra skada, verkar det mer ?n m?jligt att de kan orsaka skada om du v?ljer de felaktiga.
Back to top Find Quote

Forum Jump:

User(s) browsing this thread
1 Guest(s)

© 2014 War Doves

Community software by MyBB

Premium Theme by ThemeFreak