Welcome to War Doves, please Login or Create an account to get full access to the forums.

ire, hem till Nike:

Offline caicai2017 Posted 05-15-2018 - 10:51 AM
Avid Poster

Registered

85 Posts
caicai2017
Idag till?mpas ordet "ikon" casually p? allt fr?n online videoklipp till s?tpotatis pajer. Med formell definition ?r dock en ikon en Nike Air Max 2017 Femme"person som ?r mycket framg?ngsrik och beundrad" eller "allm?nt k?nd symbol". Nike Air Force 1, som debuterade 1982 och sedan dess har fungerat som en duk f?r konstn?r och designers av alla ilk , obestridligen uppn?r den senare klassificeringen. I sin ?Nike Air Max Tavas Damenmsesidighet har skon blivit en global gatukulturstandard. Men det ?r den grundl?ggande formen av Air Force 1 - definierad av sin skapare Bruce Kilgore - som har underl?ttat ikonens varaktiga Adidas ZX 750 Mujer status.
H?r delar Kilgore sina minnen om den ursprungliga designprocessen och hans f?rv?ning att uppt?cka att siluetten i sj?lva verket "bl?ses upp".
"Det var min f?rsta basketsko," noterar Kilgore. Nike Air Max 2017 Dam Efter flygvapnet 1 fortsatte Kilgore med att arbeta p? domstolskor. Han skapade en tennislinje som inkluderade Avenger, Adversary och Air Ace (till v?nster), liksom Nike Air Pressure och Air Jordan II.
Efter Nike Air Max 95 Womens n?gra initiala tillverkningsolyckor hittade Kilgores ritningar ?ntligen den form som vi k?nner till idag - tack vare n?gra sage r?d fr?n en sock-linjebutiker. "Han sa," Jag kan f? den m?gel som ?r gjord f?r dig. Jag garanterar att verktyget Nike Roshe Run Dames kommer att vara r?tt, eller det kommer att vara gratis ", ber?ttar Kilgore. "S? jag gav honom ritningarna och kanske fem eller sex veckor senare tog han mig n?gra sulor och de var perfekta. Han Nike Air Max 2017 Mujer introducerade oss till m?gelmakarna i Spanien och sedan l?rde vi oss hur man g?r m?ngf?rgade mellans?lar och kopp sulor. "
Flygvapnet 1 var ursprungligen byggt i USA och var den f?rsta glidstoppade Adidas Superstar Damen Pink Nike-skon, en byggnadsmetod d?r ?vre dras ?ver det sista och sedan f?stes vid mellansolen. "Vi l?rde oss bara hur man g?r det i Exeter, [New Hampshire, hem till Nike: s f?rsta Sports Research Lab]", ber?ttar Kilgore. N?gra l?parskor gjordes i n?rheten i Maine,Adidas Superstar Mujer men Air Force 1 blev en del av ett produktionscenter p? Water Street i Exeter, som ocks? producerade Nike Rivalry.
Slitageprov fr?n flygvapnet 1 levererades till universitetsspelare av Kilgore Nike Air Vapormax Damen sj?lv, som - tillsammans med en annan Nike-kollega - laddade upp en lastbil med prov och slog v?gen. "Vi k?rde bara runt. Han k?nde till skolorna och deras folk. Jag var bara konstrukt?ren l?ngs Nike Air Huarache Mujer f?r turen, d?r f?r att prata med idrottarna och f? deras svar."
Back to top Find Quote

Forum Jump:

User(s) browsing this thread
1 Guest(s)

© 2014 War Doves

Community software by MyBB

Premium Theme by ThemeFreak